Aquestes trobades formatives són completament gratuïtes i consisteixen en unes xerrades de diferents temàtiques amb un espai d’interacció on els participants podreu plantejar dubtes i consultes.
Per accedir a totes les activitats i trobades en línia que oferim a PrisMa, cliqueu aquí!
Per què no ens entenem quan sembla que ja ens entenem?, a càrrec de la Carla Ferrerós
La realitat lingüística i cultural a Catalunya és complexa: des dels últims anys del segle passat hi arriben persones d’arreu del món, i això ha implicat la convivència de més de tres-centes llengües, cada una de les quals mostra una manera diferent d’entendre, conceptualitzar i anomenar la realitat. Aquestes diferències tenen un paper molt important en la comunicació entre persones d’orígens diversos. Més enllà de les dificultats evidents que pot comportar el fet de no compartir una llengua, hi ha altres situacions en què ja hi ha una llengua comuna (el català o el castellà, per exemple) i per tant una aparent intercomprensió. No obstant això, hi pot continuar havent problemes de comunicació que sovint passen desapercebuts als interlocutors. Un dels àmbits de la vida quotidiana en què tenen més rellevància aquests tipus de problemes és el dels centres docents.
L’objectiu d’aquesta xerrada és explicar què passa en algunes d’aquestes situacions en què falla la comunicació malgrat estar parlant la mateixa llengua: presentarem breument la noció de categorització, bàsica per explicar bona part dels problemes de comunicació que ens ocupen, i exposarem alguns exemples de diferents àmbits lèxics. Així comprendrem una mica millor per què en Mamadu entén una cosa diferent que nosaltres quan utilitzem la paraula «pare» i per què a l’Ikram li fa mal el fetge quan a nosaltres se’ns trenca el cor.
El contingut d’aquesta xerrada està relacionat amb el curs virtual de 40 hores de PrisMa DIVERSITAT LINGÜÍSTICA A L’AULA I ADQUISICIÓ DEL CATALÀ I DEL CASTELLÀ, a càrrec de la Carla Ferrerós.
Els canals comunicatius, el contacte i les trobades virtuals, a càrrec d'en Jordi Sedó
Us convidem a fer un passeig pels diferents canals comunicatius per tal de poder entendre quins avantatges té una persona que sap interpretar la conducta no verbal. Farem un tastet dels elements d'anàlisi que ens aporten molta informació de tot allò que el cos ens explica (gestos, expressió facial, contacte, proximitat, mirada...), i donarem també una ullada a la nostra comunicació.
En la situació actual que estem vivint, certs canals s’han vist modificats; intentarem detectar quins són aquests canals i de quina manera podem incorporar la comunicació no verbal en aquesta nova era virtual.
El contingut d’aquesta xerrada està relacionat amb el curs virtual de 40 hores de PrisMa QUAN EL COS PARLA. ANÀLISI I ESTRATÈGIES DE COMUNICACIÓ NO VERBAL, a càrrec d'en Jordi Sedó.
Enllaços recomanats:
Política de privacitat
En compliment del que estableixen la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, sobre Protecció de Dades de Caràcter Personal i el Reial Decret que aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal, t’informem que el teu correu electrònic recollit per mitjà d’aquest formulari quedarà incorporat al fitxer de l’Associació per al Desenvolupament Infantil i Familiar PrisMa (responsable de protecció de dades) i serà tractat per informar-te de l’inici de les trobades en línia i/o dels nostres cursos i serveis. Tanmateix, et recordem que pots exercir els teus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició escrivint a l'Associació per al Desenvolupament Infantil i Familiar PrisMa a la pl. Poeta Marquina núm. 5, 1r 1a, 17002 Girona, o bé a atencio.usuari@prisma.cat.
Consulta l’Avís legal per a més informació.